Monday, June 4, 2007

הנסיך הקטן והמתכנת

במסעותיו הנסיך הקטן הגיע לפלנטה מוזרה בעלת צורה מרובעת. על שטח הפלנטה היו מפוזרים חוטים, ניירות מקושקשים בציורים מוזרים,וכוסות קפה חצי ריקות. באמצע ערימות הזבל ישב לו בשקט איש עם משקפיים, וזיפים.

- שלום, מי אתה? – פנה אליו הנסיך הקטן.
- רק רגע – ענה האיש.
- מה שמך? – המשיך הנסיך הקטן להתעקש.
- אני המתכנת. כבר נוכל לדבר, אני פשוט מחפש איזו בעיה בלוג. – השיב המתכנת.
- מה זה לוג? - שאל הנסיך הקטן. הוא הביט מסביב, אך לא הבחין בשום חפץ שהיתה מתאימה לו המילה הזאת.
- אז מה זה הלוג? – שאל שוב הנסיך הקטן – אני ראיתי כבר ערימת הזבל, אני מכיר היטב כוסות קפה, ואת החוטים, אבל אינני רואה פה שום לוג. איפה זה? מה זה?

האיש פנה אליו בהבעת פנים שהעידה על חוסר הבנה מסיום של הבצב.

- אתה באת לקחת איזה תיקון, נכון? – שאל ולתחיל לחטט באחת מערימות הנייר על שולחנו.- אני תיכף אבדוק ברשימה...אוקיי... הפאץ' הבא כבר יכלול אותו גם. אל תדאגו!

הנסיך הקטן הביט במתכנת בחוסר בטחון מסוים וראה איך הוא מוציא פיסת נייר מקושקשת בטוש צבעוני והחל להתבונן בה ריכוז ובעיון.

- שוב אני שואל, מה זה לוג? – שאל שוב הנסיך הקטן.
- אינני יכול להסביר את זה למשתמש כמוך – פתח המתכנת בהסבר – התוכנית כותבת את הבעיות שלה למעין יומן כזה, שאותו היא נועלת לזמן הכתיבה בלבד. כך אם איזה פונקציה עפה, אנחנו יכולים לאתר את מיקום התעופה לפי הלוג שבו כתובים הרישומים האחרונים שלפני התעופה. אבל כל זה לא קשור לפאץ' שלך.
- אתה מדבר מאוד מוזר! – ענה לו הנסיך הקטן – מי זה המשתמש? או מה זה?
- בני האדם מתחלקים לשתי קבוצות – ענה לו המתכנת ולגם מהקפה הקר – אלה שכותבים תוכניות הם מתכנתים. אלה שמשתמשים בהן הם המשתמשים. אני למשל מתכנת. אתה מכיוון שלא ידעת מה זה לוג, ככל הנראה אתה משתמש. באיזו תוכנית אתה משתמש?
- בשום תוכנית. לי יש רק שושנה אחת ושלושה הרי געש. אלה תוכניות?
- לא, לא לאלה התכוונתי. נו, אתה יודע... כשאתה מתיישב מול המחשב ומריץ איזה מעבד תמלילים או תוכנת מייל במשרד לדוגמא.
- לי אין משרד.
- אז בבית כשאתה משחק איזה משחק בזמנך החופשי – המשיך המתכנת בטון חסר סובלנות.
- בזמני החופשי אני אוהב להתבונן בזריחת השמש. אבל הפלנטה שלי עגולה ולא כזאת מרובעת כמו שלך.
- לא לא לא. הפלנטה שלי אוקטוגונאלית ולא מרובעת. עקב בילבול מושגים שכזה משתמשים מבלבלים הכול, אפילו מונחים בסיסיים אינם מסוגלים לזכור.
- איך הזריחה כאן? – שאל הנסיך הקטן, כדי לא לסטות מנושא השיחה
- מאיפה אני אדע? אני עובד בשעות האלה. טוב, די. תגיד לבוס שלך שהתיקון יהיה באפגרייד של הערב, ובינתיים אני חייב לדבג את השטות הזאת. לזה יש עדיפות יותר גבוהה מאשר לתמיכה. מצטער.


איזה טיפוס אנטיפט – תהה הנסיך הקטן, ועזב את הפלנטה האוקטוגונאלית. חוץ מזה – לא נראה לי שיכולתי להסביר לו שאני לא משתמש בשום תוכנית. אהה. וגם הוא לא יכול להסביר את העניין הזה עם הלוג בצורה נורמאלית... המבוגרים האלה באמת מוזרים !



--תרגמתי מהונגרית. המקור המדוייק לא ידוע

No comments: